tisdag 18 mars 2014

Musikvideo. Planering/Filmning/Redigering



Planering/ Filmning/ Redigering


1.     Vi brainstormade låtar först i början, alla kom med ett förslag, sedan valde vi en av dom låtarna. För att komma på idén till musikvideon så brainstormade vi med idéer och kom ganska snabbt fram till att vi ville ha en musikvideo som skulle ha en handling, typ som en kort film. Därför tyckte vi att en låt som inte har någon som sjunger på den skulle passa bäst. Vi skrev upp en storyboard och Albin gjorde en animerad video av det, så att vi skulle se hur vi skulle använda vinklar och hur vi skulle filma i olika scener. Vi tittade igenom klippen och valde ut de bästa, därefter valde vi ut vinklar från klippen så att det inte ser ut som man återanvänder samma klipp/vinkel, vi ville att det ska vara nått nytt hela tiden så att man inte ska tappa intresset

Vi redigerade allting ihop, Albin och Vincent redigerade mest och gjorde de svåra effekterna i Adobe After effects.
Min roll i det här projektet var att jag kom med idéer gav mina egna åsikter i filmandet, redigeringen och allt. Jag var dessutom med och blev filmad i ett par scener, en gäng scen och en scen när jag sätter mig i tunnelbanan bredvid Oskar och jag kollar på nyheten om planeten i min mobil, så filmar dom in på mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar